Drepturi în cazul unui zbor suprarezervat

Dacă v-ați prezentat la timp la check-in cu o rezervare valabilă și cu documentația de călătorie necesară și vi se refuză îmbarcarea din cauza suprarezervării sau din motive operaționale și nu doriți să renunțați de bună voie la locul dumneavoastră, aveți:

• dreptul la despăgubire, care variază între 250 € și 600 € sau
• dreptul de a alege între rambursare, redirecționare sau o altă rezervare la o dată ulterioară sau
• dreptul la asistență

Primii pași spre obținerea unei despăgubiri

• Solicitați companiei aeriene să vă comunice cauza refuzului de a vă îmbarca
• Colectați documentele relevante, cum ar fi chitanțe și bonuri pentru cheltuielile ocazionate de suprarezervare
• Utilizați aplicația noastră pentru a solicita compensația

Despăgubiri pentru zbor suprarezervat

În baza Regulamentului European nr. 261/2004 și a Convenției de la Montreal, compensarea pasagerilor se calculează în funcție de distanța zborului.
Iată o explicație a planului de compensare, calculată pe baza distanței de zbor:
• Zbor pe distanțe scurte – până la 1500 km – Compania aeriană datorează despăgubiri de 250 EUR
• Zbor pe distanță medie – între 1500 km și 3500 km – Compania aeriană datorează despăgubiri de 400 EUR
• Zbor pe distanțe lungi – peste 3500 km – Compania aeriană datorează despăgubiri de 600 EUR

Notă: costul biletului nu are nicio relevanță pentru suma totală a despăgubirii și, ca atare, veți putea solicita cereri pentru zborurile cu companii aeriene low-cost. De asemenea, este posibil să faceți cereri pentru zboruri de până la 3 ani. Cu toate acestea, pentru ca cererea dumneavoastră să fie eligibilă pentru despăgubire, zborul trebuie să plece din UE sau dacă aterizează în UE, compania aeriană trebuie să aibă sediul în UE.

Distanță scurtă până la 1500 km Distanță medie până la 3500 km Distanță mai lungă de 3500 km
București- Viena București- Roma București- Montreal
250 € 400€ 600 €

 

IMPORTANT
Chiar dacă se oferă vouchere din partea companiei aeriene, pentru băuturi și mese, sunteți în continuare eligibil pentru suma totală a compensației.

Procedura de despăgubire

Primul lucru de făcut este să aveți confirmarea că sunteți cu adevărat eligibil pentru despăgubire. Acesta nu este un proces simplu: obținerea accesului la bazele de date de zboruri, compararea situației dumneavoastră cu alte cazuri similare, verificarea dacă în cazul dumneavoastră se aplică în prevederile Regulamentului European nr. 261/2004 sau ale altor reglementări internaționale apicabile transportului aerian.
De fapt, pentru o persoană fără expertiză în domeniul aerian și mijloacele de tehnologie necesare, acest lucru se poate dovedi a fi foarte complicat.
Cu toate acestea, alternativa simplă este să solicitați compensația cu DELAY.RO. Pentru a face acest lucru, pur și simplu introduceți detaliile zborului în aplicația „OBȚINE DESPĂGUBIRE” de pe website-ul nostru în mod gratuit. Echipa DELAY.RO va verifica detaliile introduse și va stabili dacă aveți dreptul la o reclamație împotriva companiei aeriene. De aici încolo, DELAY.RO preia cazul, iar dumneavoastră sunteți anunțat la momentul acordării despăgubirii de către compania aeriană. Instrumentul DELAY.RO analizează sute de mii de zboruri, are acces la o multitudine de date meteorologice și este capabil să verifice dacă solicitarea dumeavoastră se poate soluționa în conformitate cu legislația UE sau alte prevederi legale incidente în cazul dumneavoastră.

Verificarea eligibilității cererii dumneavoastră se efectuează gratuit

Rețeaua noastră de experți și experiența noastră în domeniul aviatic, precum și parteneriatele pe care le avem, ne permit să negociem cu companiile aeriene pe picior de egalitate. În 98% din cazurile deschise, clienții noștri au câștigat cazul și au primit despăgubiri/ rambursări. Indiferent de rezultat, ne asumăm tot riscul financiar. Dacă nu reușim în cazul dumneavoastră, indiferent de motiv, suntem singurii care suportăm costurile. Când câștigăm, primim o taxă de de serviciu conform Listei de prețuri, din suma recuperată. Acest lucru vă protejează, în calitate de client, de orice cheltuială și investiție pierdută.

Drepturi la aeroport în cazul unui zbor suprarezervat

Dacă ați întâmpinat o întârziere îndelungată la plecare, aveți dreptul la o compensație mai mare, indiferent dacă compania aeriană este responsabilă pentru întârziere sau nu.
Mai jos, puteți vedea drepturile dumneavoastră, în baza duratei întârzierii și a distanței zborului dumneavoastră:
• Distanță scurtă – până la 1500 km: plecare întârziată peste 2 ore – băuturi și mâncare gratuite și 2 apeluri telefonice, e-mailuri sau faxuri
• Distanță medie – între 1500 și 3500 km: plecare întârziată peste 3 ore – băuturi și mâncare gratuite, și 2 apeluri telefonice, e-mailuri sau faxuri
• Distanță lungă – Peste 3500 km: plecare întârziată peste 4 ore – băuturi și mâncare gratuite și 2 apeluri telefonice, e-mailuri sau faxuri

Suprarezervarea- rambursare, redirecționare, găsirea unui zbor alternativ

Aveți posibilitatea de a alege între rambursarea prețului întregului bilet (dus-întors) și redirecționare pentru zborul de plecare.
Compania aeriană trebuie să vă ofere posibilitatea de a alege una din următoarele variante:
• rambursarea prețului biletului și, dacă aveți un zbor de legătură, un zbor de întoarcere, cu prima ocazie, către aeroportul de plecare
• redirecționarea către destinația finală cu prima ocazie sau
• redirecționarea la o dată ulterioară agreată de dumneavoastră, în condiții de transport comparabile (o nouă rezervare), în funcție de locurile disponibile.

Din momentul în care ați optat pentru una din aceste trei variante, nu mai aveți niciun drept în raport cu celelalte două. Totuși, compania aeriană poate să vă ofere despăgubiri în funcție de distanța de zbor și de întârzierea înregistrată în raport cu ora de sosire prevăzută inițial.
În cazul în care compania aeriană nu își îndeplinește obligația de a vă oferi posibilitatea redirecționării sau un zbor de reîntoarcere către locul de unde ați plecat, cu prima ocazie și în condiții comparabile de transport, trebuie să vă ramburseze costul biletului.
În cazul în care compania aeriană nu vă dă posibilitatea de a alege între rambursare și redirecționare, ci decide în mod unilateral să vă ramburseze prețul biletului inițial, aveți dreptul la o rambursare suplimentară a diferenței de preț dintre biletul nou și cel inițial (în condiții de transport comparabile).
Dacă zborul de plecare și zborul de întoarcere au fost rezervate separat și sunt operate de companii diferite, iar zborul de plecare se anulează, aveți dreptul la rambursare doar pentru zborul anulat.