Despre KLM

KLM Royal Dutch Airlines este compania aeriană națională din Olanda. KLM își are sediul central în Amstelveen, în apropierea aeroportului din Amsterdam Schiphol. Face parte din grupul Air France – KLM ș i este membru al alianței aeriene SkyTeam. Fondată în 1919, KLM este cea mai veche companie aeriană din lume care încă funcționează sub numele său inițial.

Drepturi în cazul unui zbor întârziat/anulat

• Aveți dreptul la compensație după 3 sau mai multe ore de întârziere sau dacă zborul este anulat
• Despăgubirea variază între 250 € și 600 €
• După o întârziere de 2 ore KLM ar trebui să vă ofere mâncare și băutură
• Dacă zborul dumneavoastră este întârziat peste noapte, KLM are obigația să asigure cazare la hotel

Primii pași spre obținerea unei despăgubiri

• Solicitați companiei aeriene să vă comunice cauza întârzierii când sunteți în aeroport
• Colectați documentele relevante, cum ar fi chitanțe și bonuri pentru cheltuielile ocazionate de întârziere
• Utilizați aplicația noastră din secțiunea „OBȚINE DESPĂGUBIREA” pentru a solicita compensația

Despăgubiri pentru întârzierea zborului operat de KLM

În baza Regulamentului European nr. 261/2004 și a Convenției de la Montreal, compensarea pasagerilor pentru întârzierea zborului se calculează în funcție de distanța zborului. Toate zborurile care au întârziere de minim 3 ore și care se califică în conformitate cu reglementările legale, au dreptul la despăgubiri integrale.
• Întârzieri de zbor pe distanțe scurte – până la 1500 km – KLM datorează despăgubiri de 250 EUR
• Întârzieri de zbor pe distanță medie – între 1500 km și 3500 km – KLM datorează despăgubiri de 400 EUR
• Întârzieri de zbor pe distanțe lungi – peste 3500 km – KLM datorează despăgubiri de 600 EUR

Distanță scurtă până la 1500 kmDistanță medie până la 3500 kmDistanță mai lungă de la 3500 km
București – VienaBucurești- RomaBucurești- New York
250 €400€600 €

 

Drepturi la aeroport asigurate de KLM

• Distanță scurtă – până la 1500 km: plecare întârziată peste 2 ore – băuturi și mâncare gratuite și 2 apeluri telefonice, e-mailuri sau faxuri
• Distanță medie – între 1500 și 3500 km: plecare întârziată peste 3 ore – băuturi și mâncare gratuite, și 2 apeluri telefonice, e-mailuri sau faxuri
• Distanță lungă – Peste 3500 km: plecare întârziată peste 4 ore – băuturi și mâncare gratuite și 2 apeluri telefonice, e-mailuri sau faxuri

Dacă zborul operat de KLM este întârziat mai mult de 5 ore

Dacă zborul dumneavoastră este întârziat mai mult de 5 ore, puteți renunța la zbor, iar KLM va fi obligată să vă ramburseze prețul biletului. Alternativ, aveți dreptul de a cere companiei aeriene să organizeze cea mai rapidă formă alternativă de transport posibilă. De asemenea, KLM vă poate transfera înapoi la punctul de plecare inițial, de exemplu, dacă ați ratat o întâlnire de afaceri din cauza unui zbor de legătură pierdut, aveți dreptul să obțineți un transfer înapoi la punctul de plecare inițial.

Dacă zborul operat de KLM este întârziat până a doua zi

Dacă plecarea este amânată până a doua zi, puteți beneficia de o noapte de cazare și transport dus-întors de la aeroport. De obicei, companiile aeriene organizează  șederea peste noapte și transferurile și vă informează despre aranjamentele planificate. Înainte de a vă decide să rezervați ceva, este întotdeauna cel mai bine să verificați direct cu KLM.

Procedura de despăgubire

Primul lucru de făcut este să aveți confirmarea că sunteți cu adevărat eligibil pentru despăgubire. Acesta nu este un proces simplu: obținerea accesului la bazele de date de zboruri, compararea situației dumneavoastră cu alte cazuri similare, verificarea dacă în cazul dumneavoastră se aplică în prevederile Regulamentului European nr. 261/2004 sau ale altor reglementări internaționale apicabile transportului aerian.
De fapt, pentru o persoană fără expertiză în domeniul aerian și mijloacele de tehnologie necesare, acest lucru se poate dovedi a fi foarte complicat.
Cu toate acestea, alternativa simplă este să solicitați compensația cu DELAY.RO. Pentru a face acest lucru, pur și simplu introduceți detaliile zborului în aplicația „OBȚINE DESPĂGUBIRE” de pe website-ul nostru în mod gratuit. Echipa DELAY.RO va verifica detaliile introduse și va stabili dacă aveți dreptul la o reclamație împotriva companiei aeriene. De aici încolo, DELAY.RO preia cazul, iar dumneavoastră sunteți anunțat la momentul acordării despăgubirii de către compania aeriană. Instrumentul DELAY.RO analizează sute de mii de zboruri, are acces la o multitudine de date meteorologice și este capabil să verifice dacă solicitarea dumeavoastră se poate soluționa în conformitate cu legislația UE sau alte prevederi legale incidente în cazul dumneavoastră.

Verificarea eligibilității cererii dumneavoastră se efectuează gratuit

Rețeaua noastră de experți și experiența noastră în domeniul aviatic, precum și parteneriatele pe care le avem, ne permit să negociem cu companiile aeriene pe picior de egalitate. În 98% din cazurile deschise, clienții noștri au câștigat cazul și au primit despăgubiri/ rambursări. Indiferent de rezultat, ne asumăm tot riscul financiar. Dacă nu reușim în cazul dumneavoastră, indiferent de motiv, suntem singurii care suportăm costurile. Când câștigăm, primim o taxă de de serviciu conform Listei de prețuri, din suma recuperată. Acest lucru vă protejează, în calitate de client, de orice cheltuială și investiție pierdută.