Plasarea la o clasă de călătorie superioară
Dacă sunteți plasat la o clasă de călătorie superioară, compania aeriană nu vă poate cere să plătiți în plus.
Plasarea la o clasă de călătorie inferioară
În caz de declasare din cauza faptului că nu au rămas locuri libere în clasa pe care ți-ai ales-o, lucru cauzat de suprarezervare – compania aeriană ar trebui să ramburseze între 30 și 75% din prețul biletului, în funcție de lungimea zborului.
Dacă sunteți plasat la o clasă de călătorie inferioară, aveți dreptul la rambursarea unui procent din prețul biletului, în funcție de distanța de zbor, după cum urmează:
a) 30 % – pentru zboruri de maximum 1 500 km
b) 50 % – pentru zboruri în UE de peste 1 500 km (cu excepția zborurilor între UE și departamentele franceze de peste mări) și pentru toate celelalte zboruri pe distanțe cuprinse între 1 500 și 3 500 km
c) 75 % – pentru zborurile care nu intră la categoria (a) sau (b), inclusiv pentru zboruri între UE și departamentele franceze de peste mări.
Dacă aveți 2 sau mai multe zboruri de legătură incluse într-un singur bilet, rambursarea pentru declasare nu poate fi plătită decât pentru zborul pe parcursul căruia ați fost plasat la o clasă inferioară, nu pentru toată călătoria.
Procedura de compensare pentru declasare
Primul lucru de făcut este să aveți confirmarea că sunteți cu adevărat eligibil pentru despăgubire. Acesta nu este un proces simplu: obținerea accesului la bazele de date de zboruri, compararea situației dumneavoastră cu alte cazuri similare, verificarea dacă în cazul dumneavoastră se aplică în prevederile Regulamentului European nr. 261/2004 sau ale altor reglementări internaționale apicabile transportului aerian.
De fapt, pentru o persoană fără expertiză în domeniul aerian și mijloacele de tehnologie necesare, acest lucru se poate dovedi a fi foarte complicat.
Cu toate acestea, alternativa simplă este să solicitați compensația cu DELAY.RO. Pentru a face acest lucru, pur și simplu introduceți detaliile zborului în aplicația „OBȚINE DESPĂGUBIRE” de pe website-ul nostru în mod gratuit. Echipa DELAY.RO va verifica detaliile introduse și va stabili dacă aveți dreptul la o reclamație împotriva companiei aeriene. De aici încolo, DELAY.RO preia cazul, iar dumneavoastră sunteți anunțat la momentul acordării despăgubirii de către compania aeriană. Instrumentul DELAY.RO analizează sute de mii de zboruri, are acces la o multitudine de date meteorologice și este capabil să verifice dacă solicitarea dumeavoastră se poate soluționa în conformitate cu legislația UE sau alte prevederi legale incidente în cazul dumneavoastră.
Verificarea eligibilității cererii dumneavoastră se efectuează gratuit
Rețeaua noastră de experți și experiența noastră în domeniul aviatic, precum și parteneriatele pe care le avem, ne permit să negociem cu companiile aeriene pe picior de egalitate. În 98% din cazurile deschise, clienții noștri au câștigat cazul și au primit despăgubiri/ rambursări. Indiferent de rezultat, ne asumăm tot riscul financiar. Dacă nu reușim în cazul dumneavoastră, indiferent de motiv, suntem singurii care suportăm costurile. Când câștigăm, primim o taxă de de serviciu conform Listei de prețuri, din suma recuperată. Acest lucru vă protejează, în calitate de client, de orice cheltuială și investiție pierdută.