Drepturi în cazul unui zbor de legătură pierdut
O conexiune pierdută este o situație în care un pasager pierde unul sau mai multe zboruri în cursul unei călătorii ca urmare a întârzierii sau anulării unuia sau mai multor servicii anterioare.
Totodată, există și anumite lucruri pe care le poți face înainte pentru a preveni o astfel de situație neplăcută. Astfel, asigură-te că lași suficient timp între cele două zboruri, mai ales dacă între ele trebuie să treci din nou printr-un punct vamal sau de securitate.
Drepturi în cazul unui zbor de legătură pierdut
Pierderea unui zbor de legătură este o experiență neplăcută pentru orice pasager angajat într-o călătorie mai lungă. Dar dacă ai călătorit către sau dinspre Europa sau ai avut un zbor de legătură în orice aeroport european, poți beneficia de protecția Reglementării UE EC 261. Aceasta asigură dreptul de a solicita o despăgubire de până la 600 € pentru orice zbor care a cauzat întârziere la destinația finală.
• Aveți dreptul la despăgubiri dacă ajungeți la destinația finală cu o întârziere de 3 ore sau mai mult
• Suma compensației variază între 250 și 600 EUR per pasager
• De la 2 ore de așteptare la aeroport, compania aeriană ar trebui să vă ofere mâncare și băuturi răcoritoare
• Cazare la hotel dacă zborul dumneavoastră este întârziat peste noapte
Primii pași spre obținerea unei despăgubiri
• Solicitați companiei aeriene să vă comunice cauza întârzierii când sunteți în aeroport
• Colectați documentele relevante, cum ar fi chitanțe și bonuri pentru cheltuielile ocazionate de întârziere
• Utilizați aplicația noastră pentru a solicita compensația
Despăgubiri pentru zbor de legătură pierdut
Au existat o serie de hotărâri judecătorești care au consolidat drepturile pasagerilor. Curtea Europeană de Justiție (CEJ) din Luxemburg și Curtea Federală Germană de Justiție (BGH) au emis ambele hotărâri favorabile, care precizează: pasagerii pot primi, de asemenea, despăgubiri pentru întârzierile majore care afectează zborurile formate din mai multe etape. Pentru ca acest lucru să se aplice, planul de zbor trebuie să fie într-o singură rezervare.
Pasagerii care pierd un zbor de legătură din cauza deficienței de organizare a unei companii aeriene și au întârzieri de peste 3 ore vor putea solicita despăgubiri între 250 și 600 de euro. Valoarea compensației disponibile este în funcție de distanța întregii călătorii, de la aeroportul de plecare până la destinația finală.
• Distanțe scurte – până la 1500 km – Pasagerii primesc o compensație de 250 EUR
• Distanțe medii – Între 1500 km și 3500 km – Pasagerii primesc o compensație de 400 EUR
• Distanțe lungi – peste 3500 km – Pasagerii primesc o compensație de 600 EUR
Notă: costul biletului nu are nicio relevanță pentru suma totală a despăgubirii și, ca atare, veți putea solicita cereri pentru zborurile cu companii aeriene low-cost. De asemenea, este posibil să faceți cereri pentru zboruri de până la 3 ani. Cu toate acestea, pentru ca cererea dumneavoastră să fie eligibilă pentru despăgubire, zborul trebuie să plece din UE sau dacă aterizează în UE, compania aeriană trebuie să aibă sediul în UE.
Distanță scurtă până la 1500 km | Distanță medie până la 3500 km | Distanță mai lungă de 3500 km |
---|---|---|
București- Viena | București- Roma | București- Montreal |
250 € | 400€ | 600 € |
În cazul zborurilor de legătură, distanța și timpul de întârziere sunt măsurate în aeroportul destinației finale, din aerportul de plecare inițială.
IMPORTANT
Chiar dacă se oferă vouchere din partea companiei aeriene, pentru băuturi și mese, sunteți în continuare eligibil pentru suma totală a compensației.
Procedura de despăgubire
Primul lucru de făcut este să aveți confirmarea că sunteți cu adevărat eligibil pentru despăgubire. Acesta nu este un proces simplu: obținerea accesului la bazele de date de zboruri, compararea situației dumneavoastră cu alte cazuri similare, verificarea dacă în cazul dumneavoastră se aplică în prevederile Regulamentului European nr. 261/2004 sau ale altor reglementări internaționale apicabile transportului aerian.
De fapt, pentru o persoană fără expertiză în domeniul aerian și mijloacele de tehnologie necesare, acest lucru se poate dovedi a fi foarte complicat.
Cu toate acestea, alternativa simplă este să solicitați compensația cu DELAY.RO. Pentru a face acest lucru, pur și simplu introduceți detaliile zborului în aplicația „OBȚINE DESPĂGUBIRE” de pe website-ul nostru în mod gratuit. Echipa DELAY.RO va verifica detaliile introduse și va stabili dacă aveți dreptul la o reclamație împotriva companiei aeriene. De aici încolo, DELAY.RO preia cazul, iar dumneavoastră sunteți anunțat la momentul acordării despăgubirii de către compania aeriană. Instrumentul DELAY.RO analizează sute de mii de zboruri, are acces la o multitudine de date meteorologice și este capabil să verifice dacă solicitarea dumeavoastră se poate soluționa în conformitate cu legislația UE sau alte prevederi legale incidente în cazul dumneavoastră.
Verificarea eligibilității cererii dumneavoastră se efectuează gratuit
Rețeaua noastră de experți și experiența noastră în domeniul aviatic, precum și parteneriatele pe care le avem, ne permit să negociem cu companiile aeriene pe picior de egalitate. În 98% din cazurile deschise, clienții noștri au câștigat cazul și au primit despăgubiri/ rambursări. Indiferent de rezultat, ne asumăm tot riscul financiar. Dacă nu reușim în cazul dumneavoastră, indiferent de motiv, suntem singurii care suportăm costurile. Când câștigăm, primim o taxă de de serviciu conform Listei de prețuri, din suma recuperată. Acest lucru vă protejează, în calitate de client, de orice cheltuială și investiție pierdută.
Drepturi la aeroport în cazul unui zbor de legătură pierdut
Dacă ați întâmpinat o întârziere îndelungată la plecare, aveți dreptul la o compensație mai mare, indiferent dacă compania aeriană este responsabilă pentru întârziere sau nu.
Mai jos, puteți vedea drepturile dumneavoastră, în baza duratei întârzierii și a distanței zborului dumneavoastră:
• Distanță scurtă – până la 1500 km: plecare întârziată peste 2 ore – băuturi și mâncare gratuite și 2 apeluri telefonice, e-mailuri sau faxuri
• Distanță medie – între 1500 și 3500 km: plecare întârziată peste 3 ore – băuturi și mâncare gratuite, și 2 apeluri telefonice, e-mailuri sau faxuri
• Distanță lungă – Peste 3500 km: plecare întârziată peste 4 ore – băuturi și mâncare gratuite și 2 apeluri telefonice, e-mailuri sau faxuri
Dacă zborul este întârziat mai mult de 5 ore din cauza legăturii pierdute
Dacă zborul dumneavoastră este întârziat mai mult de 5 ore, puteți renunța la zborul dumneavoastră, iar compania aeriană va fi obligată să vă ramburseze prețul biletului. Alternativ, aveți dreptul de a cere companiei aeriene să organizeze cea mai rapidă formă alternativă de transport posibilă. De asemenea, compania aeriană vă poate transfera înapoi la punctul de plecare inițial, de exemplu, dacă ați ratat o întâlnire de afaceri din cauza unui zbor de legătură pierdut, aveți dreptul să obțineți un transfer înapoi la punctul de plecare inițial.
Dacă zborul este întârziat până a doua zi din cauza legăturii pierdute
Dacă plecarea este amânată până a doua zi, puteți profita de o noapte de cazare și transport dus-întors de la aeroport. De obicei, companiile aeriene organizează singure șederea peste noapte și transferurile și vă informează despre aranjamentele planificate. Înainte de a vă decide să rezervați ceva, este întotdeauna cel mai bine să verificați direct cu compania aeriană.