DESPĂGUBIRE BAGAJE PIERDUTE, ÎNTÂRZIATE SAU DETERIORATE
ATENȚIE!
Cererile de despăgubire trebuie înaintate companiei aeriene în termen de 7 zile pentru pierderea sau deteriorarea bagajelor sau în termen de 21 de zile de la primirea bagajelor, dacă acestea au sosit cu întârziere. NU EXISTĂ UN FORMULAR STANDARD PE CARE PUTEȚI SĂ ÎL COMPLETAȚI, MOTIV PENTRU CARE NU AR TREBUI SĂ RISCAȚI RESPINGEREA UNEI CERERI INCOMPLETE. Aveți alternativa simplă este să solicitați compensația cu ajutorul DELAY.RO. Pentru a face acest lucru, pur și simplu introduceți detaliile zborului în aplicația „OBȚINE DESPĂGUBIRE” de pe website-ul nostru, în mod gratuit.
Primii pași spre obținerea unei despăgubiri
• Păstrați etichetele de la bagaje
• Colectați documentele relevante, cum ar fi chitanțe și bonuri pentru cheltuielile neplanificate pe care le-ați suportat din cauza pierderii bagajelor. Puteți fi despăgubit pentru majoritatea acestor cheltuieli, odată ce depuneți cererea.
• După ce ați primit bagajele, aveți la dispoziție 21 de zile pentru a depune o reclamație. Creați o listă detaliată cu ceea ce era în bagaj, în secțiunea de pe website-ul nostru- „OBȚINE DESPĂGUBIRE” . Cel mai probabil, compania aeriană vă va cere să furnizați chitanțe și pentru aceste articole, așa că încercați să le identificați sau să obțineți alt tip de dovadă, cum ar fi extrase de cont bancar sau de card de credit etc.
• Utilizați aplicația noastră pentru a solicita compensația.
Ce ar trebui să faceți la aeroport?
Majoritatea companiilor aeriene vor solicita completarea unui Raport privind neregulile la bagaje – Property Irregularity Report (PIR). Pentru incidente legate de bagaje, este recomandabil să mergeți la biroul companiei aeriene din zona de ridicare a bagajelor din aeroport pentru a raporta incidentul și a completa PIR înainte de a părăsi aeroportul, care se păstrează în original. Numărul de referință al PIR (ex: ISWTK01234) este un cod legat de fișier care ne permite să urmărim starea bagajelor dumneavoastră întârziate sau deteriorate prin intermediul Sistemului internațional de localizare a bagajelor. Vă rugăm să păstrați etichetele de înregistrare a bagajelor și PIR-ul furnizat de Biroul pentru bagaje pierdute.
Ce se întâmplă dacă nu ați completat un Raport privind neregulile la bagaje (PIR)?
Deși majoritatea companiilor aeriene solicită completarea Raport privind neregulile la bagaje – Property Irregularity Report (PIR), legislația internațională nu prevede obligativitatea completării acestui raport, motiv pentru care vă vom putea ajuta. Tot ce trebuie să faceți este să utilizați aplicația „OBȚINE DESPĂGUBIRE” de pe website-ul nostru, în mod gratuit.
Drepturi în cazul problemelor privind bagajele
- Bagaje predate la check-in
Dacă bagajele predate la check-in au fost pierdute, deteriorate sau au sosit cu întârziere, răspunderea îi revine companiei aeriene și aveți dreptul la o despăgubire de până la aproximativ 1.300 EUR. Însă dacă daunele au fost cauzate de un defect al bagajului, nu aveți dreptul la despăgubiri.
- Bagaje de mână
Dacă bagajul de mână este deteriorat pe durata călătoriei, răspunderea îi revine companiei aeriene doar dacă deteriorarea s-a produs din vina sa.
Aveți dreptul la despăgubiri de până la 1.131 DST. Drepturile speciale de tragere (DST/XDR) sunt moneda creată de Fondul Monetar Internațional. La 01.06.2022, cursul de schimb era:
1 RON= 0,1599 DST
1 EUR = 0,7905 DST
1 USD = 0,7463 DST
Puteți urmări cursul de schimb actualizat aici.
BAGAJE ÎNTÂRZIATE
Uneori, ajungeți la destinație la timp, dar bagajele dumneavoastră nu ajung. Din fericire, reglementările internaționale vă protejează drepturile.
Bagaje întârziate pe zborurile UE și internaționale
Convenția de la Montreal îi protejează pe pasagerii ale căror bagaje au fost întârziate pe un zbor internațional, între statele membre care au ratificat-o. Aceasta clasifică un bagaj drept „întârziat” timp de 21 de zile. După această perioadă, este declarat „pierdut”.
Recomandări în cazul în care constatați că bagajele dumneavoastră sunt întârziate:
• De îndată ce aflați că vă lipsesc bagajele, găsiți biroul de bagaje pierdute al operatorului de transport și raportați-l. Este recomandabil să nu părăsiți aeroportul fără a depune un Raport de neregularitate a proprietății (PIR). Dacă ați plecat fără PIR din aeroport este posibil ca reprezentanții companiei aeriene să solicite clarificări privind cererile de despăgubire.
• Notați numărul dvs. de referință PIR, deoarece veți avea nevoie de el pentru a urmări starea solicitării dvs. și acțiunile întreprinse de compania aeriană.
• Păstrați toate chitanțele pentru cheltuielile neplanificate pe care le-ați suportat din cauza pierderii bagajelor. Puteți primi despăgubire pentru majoritatea acestor cheltuieli odată ce depuneți cererea.
BAGAJE DETERIORATE
Dacă bagajul dumneavoastrp ajunge deteriorat, compania aeriană îl va înlocui sau îl va repara, în funcție de gradul de deteriorare.
Bagaje deteriorate pe zborurile UE și internaționale
Convenția de la Montreal îi protejează pe pasagerii ale căror bagaje au fost pierdute pe un zbor internațional, între statele membre care au ratificat-o.
Dacă zburați în UE sau la nivel internațional, asigurați-vă că urmați acești pași atunci când descoperiți că bagajele dumneavoastră au fost deteriorate:
• De îndată ce descoperiți că bagajele dumneavoastră au fost deteriorate este recomandabil să găsiți biroul de bagaje pierdute al operatorului de transport și să completați Raportul privind neregulile la bagaje (PIR).
• Inspectați-vă bagajele. Este important să o faceți înainte de a părăsi aeroportul. Compania aeriană va alege apoi să vă repare, să vă înlocuiască sau să vă despăgubească într-un alt mod.
Cel mai probail, compania aeriană va cere să furnizați dovada valorii articolelor dumneavoastră, motiv pentru care primirea acestora va ajuta la susținerea cererii dumneavoastră și la obținerea unei despăgubiri mai mari.
• Utilizați aplicația noastră pentru a solicita compensația.
BAGAJE PIERDUTE
În general, dacă bagajul dumneavoastră lipsește de peste 21 de zile, acesta este declarat oficial pierdut. În anumite cazuri, compania aeriană ar putea să admită mai repede faptul că bagajul dumneavoastră a fost pierdut.
Bagaje pierdute pe zborurile UE și internaționale
Convenția de la Montreal îi protejează pe pasagerii ale căror bagaje au fost pierdute pe un zbor internațional, între statele membre care au ratificat-o.
Procesul de compensare a bagajelor pierdute este foarte asemănător cu cel al bagajelor întârziate.
Dacă zburați în UE sau la nivel internațional, asigurați-vă că urmați acești pași atunci când vă pierdeți bagajele:
• De îndată ce aflați că vă lipsesc bagajele, este recomandabil să găsiți biroul de bagaje pierdute al operatorului de transport și să completați Raportul privind neregulile la bagaje (PIR).
• Păstrați toate chitanțele pentru cheltuielile neplanificate pe care le-ați suportat din cauza pierderii bagajelor. Puteți fi despăgubit pentru majoritatea acestor cheltuieli odată ce depuneți cererea.
• Dacă bagajul dumneavoastră a fost declarat pierdut (după 21 de zile), creați o listă detaliată cu ceea ce era în bagaj, în secțiunea de pe website-ul nostru- „OBȚINE DESPĂGUBIRE”. Cel mai probabil, compania aeriană vă va cere să furnizați chitanțe și pentru aceste articole, așa că încercați să le identificați sau să obțineți alt tip de dovadă, cum ar fi extrase de cont bancar sau de card de credit etc.
• Utilizați aplicația noastră pentru a solicita compensația.
Procedura de despăgubire
Primul lucru de făcut este să aveți confirmarea că sunteți cu adevărat eligibil pentru despăgubire. Acesta nu este un proces simplu: obținerea accesului la bazele de date de zboruri, compararea situației dumneavoastră cu alte cazuri similare, verificarea dacă în cazul dumneavoastră se aplică în prevederile Regulamentului European nr. 261/2004 sau ale altor reglementări internaționale apicabile transportului aerian.
De fapt, pentru o persoană fără expertiză în domeniul aerian și mijloacele de tehnologie necesare, acest lucru se poate dovedi a fi foarte complicat.
Cu toate acestea, alternativa simplă este să solicitați compensația cu DELAY.RO. Pentru a face acest lucru, pur și simplu introduceți detaliile zborului în aplicația „OBȚINE DESPĂGUBIRE” de pe website-ul nostru în mod gratuit. Echipa DELAY.RO va verifica detaliile introduse și va stabili dacă aveți dreptul la o reclamație împotriva companiei aeriene. De aici încolo, DELAY.RO preia cazul, iar dumneavoastră sunteți anunțat la momentul acordării despăgubirii de către compania aeriană. Instrumentul DELAY.RO analizează sute de mii de zboruri, are acces la o multitudine de date meteorologice și este capabil să verifice dacă solicitarea dumeavoastră se poate soluționa în conformitate cu legislația UE sau alte prevederi legale incidente în cazul dumneavoastră.
Verificarea eligibilității cererii dumneavoastră se efectuează gratuit
Rețeaua noastră de experți și experiența noastră în domeniul aviatic, precum și parteneriatele pe care le avem, ne permit să negociem cu companiile aeriene pe picior de egalitate. În 98% din cazurile deschise, clienții noștri au câștigat cazul și au primit despăgubiri/ rambursări. Indiferent de rezultat, ne asumăm tot riscul financiar. Dacă nu reușim în cazul dumneavoastră, indiferent de motiv, suntem singurii care suportăm costurile. Când câștigăm, primim o taxă de de serviciu conform Listei de prețuri, din suma recuperată. Acest lucru vă protejează, în calitate de client, de orice cheltuială și investiție pierdută.